Forums:
Hej,
(Dzięki za szybkie zaakceptowanie profilu)
Mam pytanie odnośnie latania w mieście ponad przeszkodami terenowymi. Przygotowuje się do NSTS5 i nie do końca jestem w stanie znaleźć potwierdzenie moich pytań, które mam. Mianowicie:
Jak to jest z lataniem ponad przeszkodami terenowymi w kategorii szczególnej? Na stronie ULC jest grafika dla kategorii otwartej, mówiąca, że w odległości poziomej do 50 m można przelecieć 15 metrów nad danym obiektem. Jak to ma się w takim przypadku do kategorii szczególnej dronami do 4kg?
Przypadek pierwszy: Załóżmy, że mamy drona o wadze poniżej 4kg, jesteśmy w mieście oraz znajdujemy się w strefie CTR, czyli DroneRadar informuje nas o tym, iż loty w VLOS można wykonywać do 100m nad poziomem terenu. Jest w tej strefie budynek, który ma wysokość powiedzmy 140 metrów a ja jako pilot drona chcę zrobić zdjęcia tego budynku z góry. Czy w tym przypadku, po zrobieniu CheckIn w aplikacji mogę podwyższyć lot do 155 metrów (140 + 15) bez wcześniejszego zgłaszania tego do PANSA i prośby prezesa ULC o zgodę? Jakby nie patrzeć samolotu na 155 wokoło tego budynku być nie może, i jest to przeszkoda terenowa.
Przypadek drugi: Znajdujemy się w CTR<6km i wiemy, że tylko można latać do 30AGL. Ale jest budynek o wysokosci 50m, czy tutaj również analogicznie po zrobieniu tylko CheckIn w aplikacji mogę podnieść wysokość do 65 metrów i zrobić zdjęcia budynku bez zgłaszania do PANSA i prezesa ULC o zgody?
Przypadek trzeci: Brak stref, przestrzeń G, budynek 130 metrów, czy można po CheckIn wzlecieć na 145m?
Wiem, że jeśli chcę latać powyżej 120m muszę posiadać zgodę prezesa ULC gdyż w NSTS można latać tylko do 120AGL. Stąd moje pytania dotyczące lotów. Czy w przypadku miasta, gdzie jestem w jakimś obrębie lotniska typu wspomiane CTR czy CTR<6KM, muszę jednak zgłosić misję w PANSA że będę chcial zrobić lot powyżej limitu metrów ale jest to spowodowane wysokością budynku np wspomiane 65 albo 155 metrów?
Oraz takie niezwiązane z moim pytaniem, ale czy latając w mieście jako przyszły pilot posiadający uprawnienia NSTS jestem zobligowany do posiadania jakichś dodatkowych dokumentów (poza licencją z ULC) np jakąś metodologię SORA czy inne rzeczy? Czy to zawiera się w liście akceptacyjnym wysyłanym do ULC po zdaniu egzaminu, że będę latał tylko zgodnie właśnie ze scenariuszem NSTS?
Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi :)!
Dodaj komentarz